ealiya gasht's profile

دالات | Dalat

دالات | Dalat
دالات یکی از شهرهای زیبای ویتنام است که در بلوكها کوهستانی و مرکزی این کشور واقع شده است. این شهر در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده و با توجه به اینکه تماما کوهستانی است همواره مورد توجه گردشگران است.
به دلیل فضاهای رویایی موجود در این شهر، مردم ویتنام به آن عنوان شهر عشق داده اند و گردشگران خارجی هم به این شهر سوئیس شرق می گویند. بر همین اساس اغلب این شهر را برای گذراندن ماه عسل خود انتخاب می کنند و به دره ای موسوم به دره عشق یا Vallee D می روند.
جاذبه های گردشگری
این دره در فاصله 6 کیلومتری شهر است و در بیشتر اوقات سال هوایی مه آلود و رمانتیک دارد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به کاخ تابستانی دای بائو، کلیسای ماری، معبد لین فون، دریاچه توین لام، معبد توروک لام، آبشار داتان لا، فضاهایی برای دوچرخه سوتاری ، زمین های گلف و … اشاره کرد.
بر اساس افسانه های به جا مانده از سال های کهن این شهر، گفته می شود در سال های خیلی قدیم مردم این شهر شکارچی فیل بوده اند البته پس از شکار فیل آنها را به دیگران می فروختند تا در کار مزرعه استفاده کنند.
امروزه مردم این شهر وقتی در قهوه خانه دور هم می نشینند از داستان های مردان شجاع و شکارچی فیل می گویند و فقط در همین حد از این شغل می دانند. این نقل ها در شهر اده هم همراه با موسقی های محلی انجام می شود و صرفداران زیادی دارد.
رستوران های دالات نیز در نوع خودشان بی نظیر هستند و بخشی از زمان سفر هر گردشگر را به خود اختصاص می دهند. معروفترین غذاهای این شهر با گوشت اردک تهیه می شود و روش های مختلفی برای درست کردن آن وجود دارد. سوپ سرد آواکادو یکی دیگر از غذاهای منحصر بفرد این شهر است که هیچ کس از خوردن آن نمی گذرد. دسرهای این منطقه به نوع خود در بین گردشگران مشهور هستند و اغلب درخواست زیادی برای آنها وجود دارد.
جمعیت: 406,105 نفر
پیش شماره تلفن: 0084
منطقه زمانی: 394.64 km
دالات | Dalat
Published:

دالات | Dalat

دالات یکی از شهرهای زیبای ویتنام است که در بلوكها کوهستانی و مرکزی این کشور واقع شده است. این شهر در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده و با ت Read More

Published:

Creative Fields